12 יתרונות של פתרון תשבצים לקשישים!

יש משהו כל כך מספק בפתרון תשבץ. אני חובב תשבצים ופאזלים כבר שנים רבות, אז אני מודע היטב ליתרונות הכרוכים בכך. לאחרונה התחלתי לחשוב על היתרונות של פתרון תשבצים לקשישים. אני מאמין בתוקף שלתשבצים יש ערך יוצא דופן עבור אנשים מזדקנים.

אלו 12 יתרונות של פתרון תשבצים לקשישים. חידות תשבצים (במיוחד כשפותרים אותן):

  1. שומר על כושר המוח.
  2. לעזור להפחית מתח.
  3. מספק סוג של מדיטציה.
  4. מקדם מיינדפולנס.
  5. שומר על כישורי פתרון בעיות חדים.
  6. לספק בידור.
  7. שמירה ושיפור היכולות הקוגניטיביות.
  8. נותן הזדמנות להתחבר ומתפקד כמשחק גיבוש.
  9. משפר את הזיכרון ואת התפיסה החזותית.
  10. לקדם את הייצור של סרוטונין ודופמין.
  11. להקל על הסימפטומים של דמנציה.
  12. לספק תחושת מטרה.

עבור קשישים, ביצוע תשבצים באופן קבוע יכול להיות מועיל למדי. אם אתה רוצה לשפר את איכות החיים שלך וליהנות מיתרונות בריאותיים פיזיים, נפשיים ורגשיים, פתרון תשבצים הוא בשבילך. אם אי פעם תהיתם אם יש תגמול רב בהוספת תשבצים לרשימת אפשרויות הבילוי שלכם כשתגיעו לגיל השלישי, תהיו בטוחים שכן. להלן אני בוחן מקרוב כיצד פתרון תשבצים יכול להוסיף ערך לחייהם של קשישים. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד.

כוחו של פתרון תשבצים עבור קשישים

אם אתם מחפשים סיבה טובה להוסיף תשבצים לרשימת המטלות היומית שלכם, הגעתם למקום הנכון. אני אישית מקדם את השימוש בתשבצים כדי לשמור על המוח (או המוח) בריא, בכושר ופעיל. ולא רק לקשישים פתרון תשבצים יכול להועיל. זה יכול להועיל לכל אחד בכל גיל. הייתי מרחיק לכת ואומר שאני שגריר עצמי של תשבצים לקשישים.

אני מאמין ביתרונות החזקים של תשבצים לבני גיל הזהב עד כדי כך שאני אתן לך לא 1, אלא 12 סיבות למה כדאי לך להתחיל לעשות אותן היום.

1 – תשבצים שומרים על כושר המוח.

התאמה למוח? למה לעזאזל המוח שלך צריך להיות בכושר? אתה מכיר את הדרך שבה המוח שלך פשוט מוסר לך מידע וחושב במהירות הבזק כשאתה צעיר? ובכן, כל זה, בדרך כלל, משתנה כאשר אתה מתבגר. הגיל מביא איתו כמה סיבוכים נפשיים. אלצהיימר ודמנציה הם מחלות שכיחות שמהן סובלים קשישים. למרות שקשה לומר ששמירה על פעילות המוח תרפא או תדוף מחלות כאלה, היא עובדה שאין עליה עוררין שהיא יכולה לשמור על המוח חד יותר למשך זמן רב יותר.

בדיוק כמו כל חלק אחר בגוף שלך, המוח צריך להישמר בכושר ובריא. אתה צריך לוודא שאתה מקיים אימוני מוח קבועים כדי שתוכל להיכנס לשנים הבכירות שלך כשיר נפשית וחדה כתער. ככל שתמשיך לחשוב על המוח, להטיל ספק וללמוד, כך יש לך סיכוי גדול יותר לשמור על כושר מוחי בריא.

2 – תשבצים עוזרים להפחית מתח.

אם עדיין לא נכנסתם לשנים הבכירות שלכם, אולי תופתעו לשמוע שהם עלולים להיות מלחיצים. זו, למרבה הצער, המציאות; גם קשישים מתמודדים עם לחץ. הלחץ לא רק מכבה את עצמו כאשר אתה מגיע לשנות השישים שלך. למרבה הצער, הלחץ נמשך בדרכים אחרות, אז זה לא הלחץ שמשתנה, זה רק סוג הלחץ שמשתנה.

על מה קשישים צריכים להילחץ? בתור התחלה, חלק מהקשישים נאבקים בבעיות בריאותיות, לחלקם יש בעיות כלכליות המאפילות עליהם, ואחרים אולי אפילו נאבקים למצוא משמעות לאורח חייהם המשתנה.

יש להקל על מתח, ללא קשר לטריגרים או למי שאתה. לכן, ישיבה, התנתקות מדאגות רגילות ופתרון תשבץ יכולים לסייע בהפחתת רמות הלחץ. תוך כדי תשבץ, אתה יכול לסגור את המוח שלך ללחצים אחרים ופשוט ליהנות מהרגע.

3 – תשבצים מספקים סוג של מדיטציה.

מדיטציה מועילה במספר דרכים. זה כרוך בניתוק יעיל מכל הטריגרים וגורמי הלחץ סביבך, רק לזמן מה, כדי שתוכל לשקף ולהסתכל פנימה. להרגיע את המוח, להסיר את עצמך מהעולם שסביבך, ורק להיות בשקט לקצת הרהור קשה לעשות בימינו – אפילו בפנסיה. למי שלא רוצה לבלות את שנות הזהב שלהם בישיבה על מזרן יוגה בהחלפת "אום", תשבצים יכולים לספק סוג של מדיטציה.

4 – תשבצים מקדמים מיינדפולנס.

מיינדפולנס היא דרך לחיות ברגע הנוכחי ולהפיק ממנו את המרב. לעתים קרובות מדי, אנשים נמצאים באמצע משימה, אבל הראש והלב שלהם לא נמצאים בה. על ידי ביצוע תשבצים, אתה יכול לתרגל ולשפר את כישוריך להיות נוכחים בתשומת לב בכל מצב. להיות מודע הוא להבטיח שרגעי החיים לא יעברו לך בזמן שאתה דואג לדברים אחרים. זה שימושי במיוחד עבור קשישים שמחפשים משמעות לחייהם.

5 – תשבצים שומרים על כישורי פתרון בעיות חדים.

רק בגלל שאתה יכול לפתור בעיות ביעילות עכשיו, אל תצפה שזה תמיד יהיה ככה. על מנת לשמור על כישורי פתרון הבעיות שלך עד אפס, אתה צריך להשקיע די הרבה מאמץ כדי לתרגל פתרון בעיות לאורך השנים. אלה שעובדים על פתרון בעיות נוטים לרוב להיות פותרי בעיות טובים יותר מאלה שלא.

הצורך לפתור בעיה למעשה משנה את אופן החשיבה ומקדם שיפור בבריאות המוח. אם אף פעם לא תתרגל פתרון בעיות, אתה יכול לצפות שהיכולת שלך להסיק תשובות, ולפתור בעיות, תפחת. חשוב לתרגל מיומנויות פתרון בעיות באופן קבוע ככל שמתבגרים. תשבצים הם דרך מצוינת לקשישים לשמור על כישורי פתרון הבעיות שלהם קצת יותר פעילים ומתגמלים.

6 – תשבצים מספקים בידור.

עבור חלק מהקשישים, זמן פנוי רק אומר יותר שעמום. אתה צריך להעסיק את עצמך ולבדר אם אתה רוצה שהחיים שלך ירגישו מספקים. תשבצים מספקים את ההזדמנות המושלמת לבדר את עצמך על בסיס יומיומי.

7 – לשמר ולשפר יכולות קוגניטיביות.

כל מי שמחפש להגביר את היכולות הקוגניטיביות שלו יצטרך להמשיך ללמוד. על ידי כך, הם מגבירים את כוח הזיכרון ומשפרים את האינטליגנציה. עבור קשישים, זה חשוב במיוחד מכיוון שהיכולות הקוגניטיביות נוטות להצטמצם עם הזמן. אם אתה לא רוצה לאבד את היכולות הקוגניטיביות שלך, אתה צריך להתחיל לעבוד עכשיו.

ישנם מחקרים זמינים שמראים שאדם צריך לעבוד על תשבצים בסך הכל 90 דקות בשבוע על מנת לשמר ולשפר את הקוגניציה שלו. מכיוון שכך, אתה רק צריך להקדיש זמן לפתרון תשבצים 1 עד 3 ימים בשבוע, למרות שתפיק את המרב אם תקדיש זמן יומי לעבודה על פתרון תשבצים.

8 – לספק הזדמנות להתרועע.

זה לא סוד שחיים חברתיים משתנים ככל שאנו מתבגרים. אירועים חברתיים מתחילים להתמעט, חברויות משתנות, והקשרים שהיו לך פעם דרך העבודה או הרשתות העסקיות נופלים בצד. השינוי בחיי החברה יכול להיות די מכריע עבור אנשים מסוימים. קשישים רבים נאבקים בחייהם החברתיים המשתנים ולכן צריכים לחפש קשרים חדשים ומשמעותיים עם אנשים דומים.

הדבר הגדול בתשבצים הוא שניתן ליהנות מהם לבד או בקבוצה. מתקני פרישה רבים מארחים אירועי תשבץ עבור קשישים כדי להשתמש בהם כהזדמנות להתרועע ולהכיר אנשים חדשים.

9- משפר זיכרון ותפיסה חזותית.

כשאתה עובד על תשבץ אתה סורק כל הזמן את הפאזל הוויזואלי ומשנן מילים ומיקומן על הרשת. זהו כלי נהדר עבור קשישים להשתמש בו כדי לשפר את הזיהוי החזותי שלהם, כמו גם לשפר את כישורי הזיכרון לטווח הקצר שלהם. ככל שתפתור יותר חידות תשבצים, כך ייעשה שימוש רב יותר בזיכרון הזיכרון שלך.

10 – לקדם את ייצור הסרוטונין והדופמין.

פתרון תשבץ מספק דחיפה של סיפוק. למעשה, זו הרגשה של ניצחון. תחושה זו, בתורה, מדרבן את הייצור של סרוטונין ודופמין במוח. אלו הם הורמוני הרגשה טובים שחשובים למלחמה בדיכאון ולשמירה על הרגשה מאושרת ומלאת אנרגיה.

11 – להקל על הסימפטומים של דמנציה.

אחד התסמינים של דמנציה הוא דיכאון, שיכול להיות קשור לתחושת חוסר ההישג. קשה להתמודד איתה הרגשה מסוימת זו, אך כפי שמתברר, פתרון תשבץ יכול למתן את הרגשות הללו. קשישים, הסובלים מדמנציה, יכולים לקבל תחושת הישג על בסיס קבוע רק על ידי הקדשת זמן כדי לעבוד על פתרון תשבצים. ככל שיפתרו יותר תשבצים, כך תגבר תחושת ההישג ושיפור הערך העצמי.

12 – לספק תחושת מטרה.

קשישים רבים מרגישים ששלב חייהם החדש חסר מטרה או כיוון. תחושה זו עלולה לגרום לאי שביעות רצון וחוסר שביעות רצון. על ידי השלמת מספר תשבצים בשבוע, קשישים יכולים להתחיל להרגיש כאילו הם משיגים מטרה. אם יש משהו לעשות באותו יום (לפתור תשבץ), זה נותן לאדם תחושת מטרה.

לסיכום

תשבצים מועילים לא רק מבחינת בריאות הנפש, אלא גם מבחינת בידור. בין אם אתה רוצה לשמור על דעתך חדה או פשוט להעביר כמה שעות של שעמום אפשרי, נראה כי תשבצים הם פתרון מצוין.

תשבצים לקשישים
ניווט מהיר בכתבה

ניתן להכניס פרטים ולקבל ייעוץ והכוונה ללא עלות