יוקר המחיה בפורטוגל

למה משקיעים יכולים לצפות מיוקר המחיה בפורטוגל?

את יוקר המחיה בפורטוגל אפשר לסכם במילה אחת: נהדר! משקיעים אוהבים את המדינה הזו מסיבה טובה. לפורטוגל יש את יוקר המחיה הנמוך ביותר במערב אירופה. בין אם זה מצרכים או דיור, החיים בפורטוגל פשוט עולים פחות. במקרים מסוימים, ההבדל הוא דרמטי. לדוגמה, תושבי פורטוגל משלמים כ-31% פחות עבור אורח חייהם מאשר עמיתיהם בבריטניה.

למעשה, על עלויות הדיור בלבד, פורטוגל מגיעה ל-40% פחות מבריטניה. בהשוואה לארצות הברית, יוקר המחיה בפורטוגל נמוך בכ-40%, ועלויות הדיור נמוכות בכ-33%. וכפי שמעידים גולים מאושרים המתגוררים בפורטוגל, עלות נמוכה אינה אומרת איכות חיים נמוכה.

האקלים המתון של פורטוגל, היינות המעולים והחופים היפים של פורטוגל מאפשרים חיים נוחים. אם אתה שוקל מעבר לפורטוגל, מאמר זה יעזור לך להכין את התקציב שלך ואת הציפיות שלך. המחירים הגיעו מ-Numbeo, Living Cost ו-International Living. מחירים אלו היו מעודכנים לאוגוסט 2022.

כמה עולה לחיות בפורטוגל?

כמה עולה דירה בפורטוגל בהשוואה לשאר אירופה, הכנסה צנועה מרחיקה לכת בפורטוגל. השכר החודשי הממוצע, לאחר מיסים, הוא כ-$881-1,077 דולר. אם אתה מחויב לחיות בצורה חסכונית, אתה יכול לחיות בפחות בפורטוגל. מקומיים רבים מסתדרים עם פחות מ-$870-$1,060 לחודש.

זוג יכול לגור באחת הערים הקטנות יותר של פורטוגל תמורת כ-$990-$1,200 דולר לחודש. בעוד שהם יצטרכו להימנע ממותרות מפוארות, הם ייהנו מאורח חיים נוח עם ביקורים במסעדות וטיולים בסוף שבוע.

עם זאת, אלה שבסיסם בליסבון יגלו שכמעט הכל יקר יותר בבירת פורטוגל. הם צריכים לדעת שמצפה להם הוצאה של כ-$1,450-$1,770 דולר בחודש כדי ליהנות מאורח חיים נוח.

עלויות דיור בפורטוגל

דיור בפורטוגל הוא זול במיוחד. דירות קטנות בחלק הפנימי של המדינה מושכרות לפעמים ב-$315-385$ לחודש (אם כי המחירים האופייניים מתקרבים ל-$500-610$.) עם זאת, בית בגודל דומה בשכונה אופנתית בליסבון יכול לעלות בקלות פי ארבעה. אבל המחירים האלה עדיין מהווים מציאה בהשוואה לשאר אירופה.

באופן כללי, משקיעים צריכים לסמוך על תשלום של כ-$900-$1,100 עבור דירה קטנה בלב ליסבון. אם אתה רוצה יותר מקום, צפה לשלם כ-$1,800-$2,200 דולר עבור חדר גדול עם שלושה חדרי שינה. אם לא אכפת לך לגור מחוץ למרכז העיר, תוכל לחסוך כ-220 דולר בחדר שינה אחד ואולי אפילו 800 דולר על משהו גדול יותר.

יוקר המחיה בפורטו, בפורטוגל הוא קצת יותר משתלם כשמדובר בנכס להשכרה. פורטו היא עיר פופולרית עבור אלה המחפשים חיים בפורטוגל. מי שעובר לגור שם יכול לצפות לשלם כ-$660-$810 עבור דירה קטנה במרכז העיר. נכס עם שלושה חדרי שינה עולה כ-$1,200-$1,460. אם לא אכפת לך לגור בפרברים של פורטו, המחירים הללו יורדים לכ-510-620 דולר ו-850-1,030 דולר בהתאמה.

עלויות שירות בפורטוגל

כפי שכל משקיע יודע, שכר הדירה הוא רק מרכיב אחד מעלות הדיור הכוללות שלך. כל מי שעובר לפורטוגל חייב לתקצב שירותים לבית. חבילות אינטרנט עולות בדרך כלל בין 31 דולר ל-38 דולר. העלות המשולבת של חשמל, גז, שירותי מים ואיסוף אשפה נעה בדרך כלל בין 98$ ל-120$ לחודש. שימו לב ששטרות מונפקים בדרך כלל כל חודשיים.

אם אתה עוקב בקפידה אחר התקציב שלך, אל תשכח את העלות של הפעלת מיזוג אוויר, במיוחד בדרום פורטוגל. תוספת החשמל הופכת את הקיץ לקשוח!

הבנת עלויות שירותי הבריאות בפורטוגל

מערכת הבריאות של פורטוגל מספקת איכות גבוהה במחיר סביר. אבל בעוד שטיפול רפואי בסיסי אינו יקר, אם אתה נתקל באתגרים בריאותיים העלויות עבור זרים עלולות להרקיע שחקים. זו אחת הסיבות שזרים צריכים לשקול ביטוח בריאות בינלאומי.

על מנת לקבל אשרת שהייה או אשרת עבודה, מי שמגיעים חייבים להוכיח שיש להם מדיניות בריאות משלהם. זה הכרחי כדי שהמדינה הפורטוגלית תדע שאתה לא הולך להוות נטל על המערכת שלהם.

תושבים יכולים להירשם ל-Serviço Nacional de Saúde או ל-SNS, תוכנית הבריאות הציבורית של פורטוגל. בעוד ששירותי הבריאות הם אוניברסליים, הם אינם בחינם; יש עמלה הקשורה לשירותים שונים. ישנן גם בעיות בריאותיות רבות כגון ראייה ודנטליות שאינן מכוסות על ידי ה-SNS. זו הסיבה ש-20% מאזרחי פורטוגל נושאים בביטוח בריאות פרטי.

זרים הבוחרים בתוכנית ביטוח בריאות בינלאומית ניתן לראות במתקנים פרטיים בפורטוגל שיש להם רופאים דוברי אנגלית. אם אינך שולט בפורטוגזית, זה יכול לתת לך שקט נפשי גדול. תוכניות אלה יכסו אותך גם במדינות אחרות אם אתה חוקר את הים התיכון ואירופה מבסיס הבית שלך בפורטוגל.

כמה עולה דירה בפורטוגל
ניווט מהיר בכתבה

ניתן להכניס פרטים ולקבל ייעוץ והכוונה ללא עלות