הטיפים שלי ללימוד אנגלית למבוגרים (60+)

למה לכתוב על לימוד מבוגרים?

לפני כמה שבועות, כשחשבתי על הניסיון שלי כמורה ועל הידע שרכשתי במהלך השנים, אני חייב להודות שהייתה לי בעיה למצוא משהו שיאיר עיניים או יפתיע אותך. יש כל כך הרבה משאבים, בלוגים מקצועיים ומומחי הוראה שיש להם הרבה ידע לחלוק ולעשות את זה כל יום. ואני? יש משהו שאני יכול לתת לך? למעשה, יש 😊. במשך זמן רב התעלמתי מחוויה אחת שחשבתי שמורים אחרים לא ימצאו כל כך מסקרנים כמוני, אבל עכשיו אני יודע שיש אנשים שיכולים לעשות את זה. במשך שנים רבות אני מלמד קשישים. ואני אוהב את זה!
הנה חובותיי בכל הנוגע ללימוד אנגלית למבוגרים:

1 סובלנות

עבור חלק זה אולי נראה קלישאה, אבל זה באמת חיוני במהלך שיעורים עם קשישים. הם צריכים הרבה מתשומת הלב וההבנה שלנו. אני חייב לומר שסטודנטים מבוגרים מאוד להוטים ללמוד ויש להם הרבה מוטיבציה פנימית, וזה נהדר. אתה לא צריך לטרוח אם הם עושים שיעורי בית, שלא לדבר על לשנות את אוצר המילים, כי זה הופך לעתים קרובות לאחת משגרת היומיום שלהם. עם זאת, לקשישים יש מגבלות. לדוגמה, הזיכרון שלהם אינו סופג מידע במהירות כמו הזיכרון של תלמידים צעירים יותר, או שהם זקוקים ליותר זמן כדי לעבד מבנה דקדוק מורכב או ביטוי אידיומטי חדש. מה העצה שלי? אל תמהר! זו הייתה הטעות שלי כשהתחלתי לעבוד עם לומדים בכירים. רציתי שהם ירכשו דברים חדשים שיעור אחר שיעור. הרגשתי שאם הם לא יראו התקדמות מרהיבה, הם ינשרו מהקורס שלי. כמה טעיתי! העניין הוא שהם בהחלט מוכנים ללמוד, אבל אתה רק צריך להבין את הקצב שלהם ולהסתגל אליו. אל תלחץ – נושא מסוים עשוי להיראות טריוויאלי או קל עבורך (או עבור תלמידים צעירים יותר), אך עבורם זו יכולה להיות משימה בעלייה. לכן, אם הם צריכים יותר שעות כדי לתרגל את ההבדל בין Present Simple ל-Present Continuous, אל תהססו והקדישו יותר זמן כי זה ישא פרי בטווח הארוך – תאמינו לי 😊. זה מוביל אותנו להתבוננות השנייה שלי.

2 גמישות

ככל שתלמד מהר יותר איך לעשות את זה, כך טוב יותר לרווחתך 😊. זה היה שיעור נהדר עבורי. אני מאוד מאורגן ויש לי בראש תוכנית מתוכננת בקפידה לכל שיעור. אני תמיד מנסה לצפות בעיות אפשריות, פיגורים הקשורים בכמה משימות ושאלות שעלולות לצוץ. עם זאת, כאשר לימדתי לומדים בכירים יכולתי לראות שהגישה שלי לא תמיד מתאימה. גיליתי שחוסר ההיענות שלי השפיע על הדינמיקה המעמדית בצורה שלילית למדי. שוב, רציתי ללמד את התלמידים שלי כל כך הרבה ששכחתי שזה חייב להיות מהנה גם עבורם. אז התחלתי ללכת עם הזרם לעתים קרובות יותר ולאמץ גישה אד-הוק לפעמים במקום לעקוב אחר מערך השיעור. התברר שהתלמידים שלי באמת היו צריכים את זה – אווירה נינוחה יותר והנאה רבה. עבורם זה לא היה רק ​​שיעור אנגלית, אלא גם אירוע חברתי, מפגש עם חברים.

איך לגרום לזה לעבוד אז?

אתה צריך להתבונן בקבוצה שלך, ללמוד לחשוב על הרגליים ולשנות את סגנונות ההוראה שלך בעת הצורך. אל תיצמד למשהו שתמיד עבד עבור השיעורים שלך. זה לא בהכרח אומר שגם הפעם זה יצליח. למשל, קורה שרק תלמיד אחד מופיע בכיתה ולא ממש בא להם ללמוד את מה שהכנת להם, אלא הם מדברים. היה אירוע מיוחד בחייהם או שיש להם בעיה כלשהי והם לא מוצאים עם מי לדבר מכיוון שהם לרוב בודדים. פשוט תהיה האדם הזה. תתפטר מהתוכנית שלך שנוצרה בקפידה והיה בן אדם. תן להם תשומת לב שהם צריכים גם אם הם לא רוצים לדבר אנגלית, אלא את שפת האם שלהם. הם יכולים להרגיש שהם לא מוכנים לבטא את עצמם בצורה ברורה בשפה שהם לומדים. הטיפ הנוסף שלי במונחים של גמישות הוא לעשות טריק בשרוול. לדוגמה, זה נהדר שתמיד יהיה משהו נוסף בתיק, למשל סט קלפי טאבו, משחק (כמו קלפי Dixit) או מילוי זמן אחר. זה עשוי גם להציל את חייך כשאתה רואה שהקבוצה שלך לא במצב רוח לחשיבה רצינית 😊. בסך הכל, עשו את התלמידים שלכם שמחים ומרוצים לאחר השיעור שלכם ואל תפחדו לעשות זאת לפעמים על חשבון המטרה האמיתית של השיעור, כלומר ללמוד אנגלית.

3 להאזין

באופן פרדוקסלי, הקשבה היא לא המיומנות שרק תלמידים צריכים לחדד, אבל אנחנו כמורים צריכים להיות מאסטרים מוחלטים בזה. לדעתי, אתה צריך להיות מאזין טוב כדי להיות מתקשר טוב. וכשזה מגיע להוראת מבוגרים, אתה צריך לקחת את כישורי ההקשבה שלך לשלב הבא. קודם כל, לפעמים צריך להקשיב להם כיוון שלקשישים יש הרבה מה לומר. יש להם שנים רבות של חוויות וסיפורים נהדרים לשתף. תמיד מצאתי את זה מרתק מה שאנשים מבוגרים ראו, נתקלו ועדיין זוכרים. כמורה אני יודע שאני יכול ללמוד מהם, אבל גם להשתמש בזיכרונות ובתובנות שלהם כדי להפוך את השיעורים שלי לייחודיים ולתת לקשישים את ההזדמנות לדבר על נושאים שהם מכירים, אבל בשפה זרה. שנית, סטודנטים מבוגרים הם ישרים וזה משהו שאנחנו בהחלט צריכים להעריך. באופן אישי, אני מרגיש שלעתים קרובות תלמידים מסויגים או חוששים מלהביע את הצרכים שלהם במונחים של שיעורים, צורתם ופעילויות המורה. הם נצמדים למה שהמורה מציע וקורה שבמקום להגיב או לבקש שינויים, הם פשוט עוזבים קורס או מדלגים על שיעורים. קשישים, לעומת זאת, כנים ומסתכלים ביקורתית על אופן התנהלות השיעורים. הודות לכך, אתה יכול להתפתח כמורה כי הם אומרים לך בדיוק מה הם אוהבים בשיעורים שלך, אילו נקודות כדאי לשפר ומה הם לא מרגישים בנוח. ואז אם אתה מקשיב להם, אתה כבר בחצי הדרך כדי לקבל שיעורים נהדרים ומעוררי השראה.

4 תהיה מיושן

…בשימוש שלך בכלים. כיום, יש שפע של טכנולוגיות מתקדמות לכיתה, החל מלוחות דיגיטליים, דרך יישומי לימוד שפות ועד לכלי מציאות מדומה. עם זאת, כולם נראים קצת לא רלוונטיים לשיעורים עם סטודנטים מבוגרים מכיוון שלעתים קרובות הם אינם יודעים קרוא וכתוב במחשב. בואו נודה בזה, זה תובעני ולפעמים אפילו בלתי אפשרי לעמוד בקצב של כל החידושים האלה שצצים במהירות הבזק. יתר על כן, חלק מהם מתקשה להבין בבת אחת. לכן, בזמן לימוד קשישים, אתה צריך להבין אם הם מרגישים טוב עם הטכנולוגיה או שהם לגמרי לא בקשר איתה.

לימוד אנגלית למבוגרים
ניווט מהיר בכתבה

ניתן להכניס פרטים ולקבל ייעוץ והכוונה ללא עלות