7 היתרונות של פעילויות ספורט וכושר לקשישים

זו אשליה לחשוב שקשישים אינם מסוגלים לפעילות גופנית, ולכן אינם יכולים להשתתף בספורט. יש אנשים המאמינים בכנות שפעילות גופנית מתיישנת עם הגיל. התפיסות השגויות הנפוצות כוללות גם את הרעיון שמסוכן לאנשים מבוגרים להשתתף בספורט בשל הסיכון לפציעה.

דו"ח שסיפק לאחרונה מומחי שירותי בריאות גילה שרוב האנשים נמנעים מפעילות גופנית ביחד בגיל 65. הם פשוט יושבים או שוכבים רוב היום – צ'ילין.

חוסר התנועה של הקשישים מגביר את הפגיעות שלהם וגורם להם לסבול מנוקשות, כאבים וכאבים כמו איש הפח ללא שמן. מומחי בריאות מאמינים שירידה בבריאות הגופנית מתרחשת אם אין לאדם מספיק פעילות גופנית. לכן, אין לשכוח את היתרונות של פעילות ספורט וכושר לקשישים.

ספורט מאריך חיים

זה חיוני לאנשים מבוגרים להישאר פעילים. הנושא הזה הוא למעשה משמעותי עבור כולם, אבל הוא הופך להיות חשוב ביותר ככל שמתבגרים. הפעילות הגופנית היא המפתח לחיים ארוכים ובריאים.

מומחי בריאות ממליצים לעשות ספורט כדי למנוע מחלות. הקדישו לפחות 150 דקות בשבוע בביצוע תרגילים אירוביים. פעילות אירובית מתונה נחוצה כדי לעבוד על השרירים העיקריים בגוף. לא צריכה להיות איזו תוכנית אימונים מתוחכמת. בדרך כלל מספיק לעשות תרגילים פשוטים.

פעילויות ספורט לקשישים משפרת את הבריאות

הבעיות עמן מתמודדים קשישים קשורות לגמישות המפרקים וחוזק העצם, לחץ דם גבוה יותר ורמות שומן בגוף. כתוצאה מכך, הם מאובחנים בדרך כלל עם:

  • דִכָּאוֹן
  • חֲרָדָה
  • מחלות לב וכלי דם
  • שבץ מוחי ובעיות בריאות רבות אחרות.

קשישים רגישים למצבים שהוזכרו לעיל עקב היעדר פעילות גופנית. מחקרים רבים הוכיחו שלעולם לא מאוחר להיכנס לכושר. הגוף שלנו תמיד מגיב לפעילויות שלנו. לכן על הקשישים לבחור בפעילויות כושר לשיפור חוזק השרירים והסיבולת הגופנית. הם צריכים לעבוד על שיווי משקל וקואורדינציה טובים יותר.

ספורט מפחית מתח וגורם לאדם להיות רגוע

אי אפשר להסיר מתח מהחיים שלנו אבל אנשים יכולים ללמוד לנהל אותו. פעילות גופנית היא אחד הכלים היעילים ביותר לכך. ספורט ופעילות גופנית מייצרים אנדורפינים שמתפקדים כמשככי כאבים טבעיים ומסיחים את דעתו של האדם מדאגות היומיום. כתוצאה מכך, האדם ישן טוב וזה עוזר להפחית את המתח ולהפוך את האדם לרגוע יותר.

ספורט מוסיף גיוון לחיי החברה

פעילויות ספורט לקשישים הן מהנות ומשפרות את מצב הרוח ומשפרות את חייו החברתיים של האדם. אנשים מבקרים במרכזי ספורט ומתחילים לתקשר אחד עם השני. חברים חדשים מביאים דחיפה לחייהם. זהו תמריץ רב עוצמה עבור האדם המבוגר לדעת שמישהו מחכה לו או לה להופיע בחדר הכושר. זה מעלה את המוטיבציה לרמה חדשה. אנשים כאלה מחויבים יותר לאימונים קבועים. סוציאליזציה עוזרת לייצר את הורמון האוקסיטוצין המוריד חרדה ומקדם רגיעה.

פעילות כושר עוזרת לשלוט במשקל הגוף

השתתפות בספורט היא דרך יעילה לשרוף קלוריות ולשמור על משקל הגוף ובכך להפחית את הסבירות לפתח יתר לחץ דם, סוכרת וכולסטרול גבוה.

ספורט מביא עונג וגורם לאנשים להיות מאושרים יותר

איכות החיים היא בראש סדר העדיפויות של אנשים מבוגרים. לכן הם מעדיפים לבחור בפעילות שמביאה הנאה. שחייה, רכיבה על אופניים, הליכה ומשחק כדורעף מביאים הרבה שמחה. כתוצאה מכך, האדם חי חיים מלאים יותר.

פעילות כושר עוזרת לשמור על עצמאות

עצמאות חשובה מאוד לקשישים שכן היא מספקת איכות חיים טובה יותר. אם האדם כשיר פיזית, רגשית, נפשית וחברתית, הוא/היא נשאר בריא יותר. עיסוק בפעילויות כושר עוזר לשמור על רוח וגוף בריאים, וכתוצאה מכך, להישאר חיים עצמאיים בתוך ביתם.

יחד עם זאת, עלינו להבין שמשימות מסוימות עלולות להפוך למאתגרות פיזית עבור אנשים מבוגרים. גם ילדיהם דואגים להם, לכן מומלץ לדאוג לבטיחות לפני שיוצאים לשגרת אימונים חדשה.

פעילויות ספורט לקשישים
ניווט מהיר בכתבה

ניתן להכניס פרטים ולקבל ייעוץ והכוונה ללא עלות