לימוד גיטרה למבוגרים יתרונות בריאותים שכדאי להכיר

אמנם זה נכון שלמידת דברים חדשים ומושגים חדשים נהית קשה יותר ככל שמתבגרים, אבל כמעט תמיד אפשר ללמוד גיטרה, אפילו בגילאי ה-60 וה-70. עבור קשישים, סביר להניח שהבעיה הגדולה ביותר תהיה בידים הניידות הפיזית הדרושה כדי לנגן, בעיקר בכל הקשור לגידים ביד. אבל, אפילו זה משהו שאתה יכול לעבוד עליו ולהתחזק. הייתי טוען שתמיד אפשר ללמוד גיטרה, והגיל בהחלט לא אמור למנוע ממך לקפוץ לתהליך.

אני מעל גיל 60: האם זה מאוחר מכדי ללמוד?

לימוד גיטרה למתחילים מעל גיל 60 הוא עדיין בר ביצוע, אבל יהיה – כמובן – תלוי במצב שלך. אנשים עם דלקת פרקים או בעיות מפרקים עלולים להתקשות יותר, אבל נעמיק בזה מאוחר יותר. באופן כללי, 60 זה בהחלט לא מאוחר מדי ללמוד גיטרה.

היתרונות של לימוד גיטרה למבוגרים

כפי שציינתי קודם, יש מגוון רחב של יתרונות שמגיעים עם לימוד כלי נגינה. הנה כמה שמתאימים במיוחד לקשישים.

  • מספק תחביב נגיש בקלות
  • מוזיקה יכולה לחדד את המוח בעיסוקים לימודיים אחרים (מתמטיקה, מדעים, קריאה וכו')
  • שיפור מיומנויות מוטוריות
  • שיפור כוח שורש כף היד והיד
  • פעילות בעלת השפעה נמוכה

כמובן שישנם יתרונות נוספים, אך אלו הם הדברים העיקריים שאתה עשוי להבחין בהם לאחר נגינה בגיטרה במשך כמה חודשים.

טיפים לימוד גיטרה למבוגרים שלוקחים שיעורי גיטרה

גיטרה
גיטרה

איך אזרחים ותיקים יכולים להפיק יותר מתוכניות שיעורי הגיטרה שלהם, באינטרנט או באופן אישי? הנה כמה טיפים שהייתי ממליץ עליהם, במיוחד בכל הקשור לשיעורים מקוונים.

טיפ מס' 1: הגבל את זמן הצפייה בשיעור

רוב סרטוני שיעורי הגיטרה המקוונים הם באורך 10 דקות או פחות (רבים מתחת לחמש דקות). כתוצאה מכך, זה יכול להיות מפתה לצפות בהרבה מהם בבת אחת. הייתי ממליץ להילחם בפיתוי הזה ולכוון ל-30 דקות של צפייה בשיעור בכל פעם. לאחר שתסיים עם הסרטונים, זמן התרגול שלך – שבו אתה מיישם את מה שלמדת – יכול להיות ארוך יותר.

טיפ מס' 2: השתמש במכשיר שאתה מכיר

מכשירים מסוימים טובים יותר לצפייה בשיעורי גיטרה מאחרים. באופן אישי, אני מעדיף אייפד, אבל זה רק בגלל שאני מוצא את זה קל לשימוש וזה משהו שאני מכיר. אבל אולי יהיה לך נוח יותר עם מחשב שולחני או טלפון חכם, אז פשוט השתמש בכל מה שאתה הכי מכיר ומצא את הכי קל לניווט.

טיפ מס' 3: צפו עם גיטרה ביד

ודא שבזמן שאתה צופה בשיעורי גיטרה על מסך יש לך את הגיטרה ביד, ואתה מנגן יחד כמה שאפשר. כפי שציינתי, התרגול האמיתי יגיע לאחר סיום השיעור, אבל רבים מהשיעורים הללו משלבים תרגול ויישום בסרטון עצמו, כך שזה עוזר להיות מוכן עם גיטרה שתוכל לעקוב איתה.

טיפ מס' 4: תרגל הרחק ממסך

אתה תצפה בסרטוני השיעור שלך על מסך, אבל כשאתה מוכן לתרגל את מה שלמדת, טוב להרגל לעשות זאת הרחק מכל מסך. זה מאפשר לך להתמקד בפיתוח היכולות שלך ומסיר את הסחת הדעת של מחשב או מכשיר.

טיפ מס' 5: השתמש בגיטרה אקוסטית

רוב הקשישים יעדיפו גיטרה אקוסטית ללמידה, בחירה שהייתי מסכים איתה. אקוסטיקה פשוטה לנגינה ללא חיבור לחשמל, גם אם קצת יותר קשה לדחוף את המיתרים (מיתרי פלדה אקוסטיים כבדים יותר). הם גם קלים לאיסוף ולהזיז מבלי צורך לחבר שום דבר או להעביר איתם משהו.

הבנת הצד הטכני של שיעורי סטרימינג

למי שרוצה עזרה עם הצד הטכני של שיעורי גיטרה מקוונים, אעבור כאן על היסודות. כפי שציינתי קודם, אתה תזרים שיעורים מה שאומר שתפעיל אותם באתר, בדיוק כמו שאתה עושה סרטון YouTube. הנה כמה בעיות טכניות שכדאי לזכור.

חיבור האינטרנט שלך

תצטרך צורה כלשהי של אינטרנט מהיר כדי להזרים סרטונים, אם כי סביר להניח שכבר יש לך את זה. אם אתה שוקל לשדרג משירות האינטרנט הנוכחי שלך, הנה כמה ספקי שירותים זולים שאולי יעזרו לך.

דפדפן וגישה לשיעורים

אתה תקבל גישה לשיעורים כאשר אתה נרשם לחברות, דרך דפדפן האינטרנט שלך, בדיוק כמו שאתה ניגש לאתר זה עכשיו. לאחר הכניסה, תתחבר עם פרטי החשבון שלך ותוכל לעיין בסרטונים או בקורסים בשעות הפנאי שלך. רק זכור שהדפדפן במחשב או במכשיר שלך יהיה ככל הנראה הדרך הפשוטה ביותר לגשת לחומר, אלא אם כן לתוכנית יש אפליקציה ייעודית, כמו אפליקציית Guitar Tricks.

לימוד גיטרה למבוגרים
ניווט מהיר בכתבה

ניתן להכניס פרטים ולקבל ייעוץ והכוונה ללא עלות